پاسخ:
سلام و عرض ادب
برادر عزیزم
شرمنده بابت تاخیر
سوال اول نیاز به بحث تخصصی و زمان کافی دارد، اما در حد توان کلیاتی رو عرض میکنم خدمتون:
اینکه جنگ با شمشیر از همان جنسی که قبلا استفاده میشده باشد، منطقی به نظر نمیرسد! مطمئنا تلاشهای انسانها بی اثر نخواهد بود
این همه تلاش در عرصه امنیت و ساخت صلاحههای دفاعی، و پیشرفت علمی در این عرصه، بی حاصل نخواهد بود
همواره بر امت اسلامی تاکید شده که صلاحهای دفاعی خود را در هر عصر توسعه بدهند
در قران هم آیه ای و در روایت نکاتی در این باره بیان شده است
منطقی نیست که با گذشت این همه زمان و این همه توسعه در عرصه صلاحههای دفاعی، جنگ با شمشیرهای سابق باشد!!!
این یک نگاه عامیانه می تواند باشد
همچنین تلاش جمهوری اسلامی ایران در این عرصه خود گواهی بر این موضوع است
به گفته حضرت آقا ما در ظهور صغری هستیم و نهایت تلاش خود را میکنیم تا در تمام عرصه ها نزدیک به جامعه مهدوی شویم
خب یکی از عرصه های جامعه مهدوی، امنیت آن است
باید صلاحهایی باشد که با آن صلاحههای روز هم آوردی کند
و این همه توصیه حضرت آقا در عرصه توسعه صلاحههای نظامی به همین خاطر است
ما زمینه ساز این مسئله هستیم و الحمدلله به توفیقات زیادی هم رسیدیم...
اما این که امکان دارد صلاحها از کار بیافتد یا نه؟، این به اذن خداوند و اراده حضرت صاحب به راحتی امکان پذیر است
حضرت استاد طهرانی حفظه الله یک بار ماجرای زیبایی تعریف کردند
فرمودند: یک نفر از شیخ نخودکی معروف، سوال کرد که وقتی حضرت بیاید چطور صلاحها از کار می افتد؟!
شیخ حسنعلی نخودکی این عارف بزرگ، زیرانداز زیر پایشان را کنار زدند و میخی در زمین کوبیدند
بعد به حضار گفتند ب خیابان بروید و مشاهده کنید!
وقتی رفتند دیدند تمام ماشینهای آن اطراف از کار افتاده است و راننده ها مشغول تعمیر و چاره جویی
بعد که برگشتند محضر شیخ نخودکی، ایشان فرمودند:
من نخودکی به اذن خدواند این کار را میکنم، چه برسد به امام زمان عجل الله...
اللهم عجل لولیک الفرج...
سوال دومی که درباره دعا و گناه و انسانهای مومن فرمودید:
چند نکته دارد
اول اینکه ما موظف به دعا کردن برای خود و دیگران هستیم، و ائمه فرمودند قبل از دعا برای خود برای دیگران دعا کنید
دوم اینکه فرمودند: با دهانی که گناه نکردید دعا کنید ( یعنی دعا برای دیگران )
سوم اینکه دعا فقط برای کمبودها و کسریها نیست، بلکه برای افزایش و کمال هم هست
پس وقتی برای یک انسان بزرگ که با نهایت گنهکاری خودمان برای او دعا میکنیم، این اتفاقها می افتد:
آن خوبها در قبال دعای ما برای ما دعا میکنند ( پس بهتر است برای آنها دعا کنیم تا توبه هایمان زودتر قبول شود چون برای ما دعا میکنند)
آنها گناهی ندارند، اما رتبه آنها با دعای ما بالاتر می رود ان شاءالله ( پس بهتر است باز هم دعا کنیم )
دقت بفرمایید! مستحب است در تشهد بعد از صلوات بگوییم : فتقبل شفاعته و ارفع درجته...
اصلا صلوات بر محمد و آل محمد، این ذوات معصوم به همین دلایل است
صلوات که کامل ترین دعاهاست
هم استغفار است برای ما... هم استعانت بر آنها است... هم بالا رفتن درجه آنهاست و هم...
ناگفته نماند که طلب مغفرت برای آنها ایرادی ندارد
چرا که اصولا گناه آنان با گناه ما فرق دارد
گناه حقیر سراپا تقصیر شاید همین رذایل اخلاقی باشد
اما گناه آنان مثلا ترک نماز شب باشد همان ترک اولی و...
پس طلب مغفرت هم برای آنان خوب است
درکل باید مدل و محتوای دعا را در نظر گرفت!
حقیر شخصا قلبا راضی نمیشوم که برای آنها طلب مغفرت بکنم، معمولا تحیت و سلام میفرستم فقط...
مثل شهدا که سر مزارشان فقط میتوانم صلوات هدیه کنم برایشان و حتی فاتحه هم نمیخوانم، که آنان باید بر من گنهکار فاتحه بخوانند...
بنده از بچگی املای اسلحه رو اصلحه مینوشتم :))
الانم طبق عادت اشتباه نوشتم و حوصله درست کردنش رو ندارم :)) !
ببخشید
کم ما و کرم شما
التماس دعا
یازهرا...
خدا رو شکر..
منتظر بنده باشید پس!